La nostra acció educativa ofereix a l’alumne/a oportunitats de créixer en tots els aspectes de la seva personalitat: afectiva, física, intel·lectual, artística, social i religiosa.
Treballem organitzant les activitats al voltant de quatre eixos competencials que permeten educar per viure I conviure al nostre món del segle XXI.
Aprendre a pensar i comunicar
Aprendre a conviure i habitar en el món
Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
Aprendre a ser i actuar d’una manera més autònoma
Al segon cicle d’infantil es desenvolupa l’autonomia personal, la comunicació i el coneixement de l’entorn i a l’escola ho treballem amb la metodologia pròpia del desenvolupament de les intel·ligències múltiples, el treball dels projectes de comprensió, l’estimulació primerenca (bits d’intel·ligència i desenvolupament motor), l’educació emocional….
Aquesta innovació pedagògica acompanya a l’educació en valors per aconseguir el nostre objectiu: formar persones autònomes, compromeses i creatives.
METODOLOGIA
La metodologia de treball que tenim a educació infantil incorpora les intel·ligències múltiples, aposta per la innovació educativa i fomenta el desenvolupament neurològic.
Els continguts d’aprenentatge es desenvolupen en diferents contextos i es parteix del joc, ja que jugar és la manera natural que tenen els nens/es d’aprendre. Mitjançant el joc, la manipulació i la investigació els alumnes desenvolupen diferents destreses facilitant un aprenentatge molt més efectiu. Treballem per projectes per tal que els infants aprenguin i pensin per ells mateixos.
Tenim una proposta matemàtica estructurada en diferents blocs on contextualitzem les matemàtiques i desenvolupen habilitats de pensament.
Fem servir un programa de lectoescriptura creativa que engloba l’expressió oral, la lectura i l’escriptura i alhora que potencia les habilitats d’escolta.
Promovem un aprenentatge significatiu creant diferents vincles entre allò que es va aprenent i busquem el desenvolupament de les habilitats i capacitats mitjançant la cultura de pensament i l’aprenentatge cooperatiu.
Incorporem l’aprenentatge de l’anglès des de P3, amb dues hores setmanals a tot el cicle i a més a més introduïm expressions, jocs i cançons en les rutines habituals de l’aula de cada dia.
EDUCACIÓ EMOCIONAL
L’aula d’Educació Infantil acostuma a ser un dels primers llocs on es dona la socialització de molts infants. Apareixen els primers amics, es posen en pràctica noves normes i rutines que cal seguir per tal de conviure amb els altres, i també, perquè no dir-ho, apareixen els primers conflictes i emocions noves com la vergonya, la curiositat o la frustració.
Els humans, com a éssers emocionals que som, ens afecten els estímuls que rebem de l’entorn. Depenent del nostre estat emocional ens enfrontarem als diferents reptes d’una forma o d’una altra. Doncs als infants això els resulta una mica més complicat, ja que les seves emocions són més bàsiques que les dels adults. Per això, poden aparèixer les rebequeries o reaccions explosives desajustades respecte la situació real.Tenint en compte que el que volem a l’escola és ajudar a desenvolupar l’infant des d’una perspectiva globalitzada, no només és important posar l’accent en els aprenentatges purament acadèmics i curriculars sinó també en el seu benestar emocional. Hi ha evidències que demostren que el benestar emocional de les persones repercuteix directament en el seu aprenentatge. A més, l’educació emocional treballada de forma sistemàtica i organitzada, disminueix sobremanera els comportaments de risc.
És important respectar les emocions dels nens i nenes, i cal donar-los estratègies per aprendre a gestionar-les. Com bé explica la psicòloga infantil i escriptora Begoña Ibarrola, “si l’infant explota emocionalment, pot fer mal als altres i si implosiona se’n pot fer a si mateix. D’aquí la importància d’exercir com adults l’autocontrol per poder donar als infants eines que els ajudin a regular les seves emocions, ja que no fer-ho ens situa al seu nivell i llavors no eduquem.”
Des de l’escola creiem que és evident que cal fer èmfasi en l’educació emocional des d’edats primerenques. Conèixer les seves emocions, identificar-les i gestionar-les de manera adient, ajuda a l’infant a conèixer-se millor a si mateix. Tal com explica la psicòloga educativa, Clara Aladrén, «Els nens han d’aprendre a pensar abans d’actuar, a controlar la seva agressivitat i la seva ira, a identificar per exemple quan estan tristos o contents … I tot això s’aconsegueix educant-los emocionalment des de ben petits. Només així seran més feliços i sabran adaptar-se a les diferents situacions que els anirà portant la vida».
SORTIDES I COLÒNIES
Les sortides i colònies són propostes educatives que enriqueixen i aporten beneficis als nostres alumnes i per això són molt importants per a nosaltres.
Durant les sortides, els nens i les nenes experimenten noves situacions que afavoreixen i potencien les habilitats personals i socials.
Durant el curs, els nostres alumnes d’Infantil gaudeixen de 2 sortides. Aquestes solen estar lligades als projectes de comprensió treballats a l’aula; reforçant de forma lúdica algun dels aprenentatges treballats a la classe.
Els nens i les nenes de P5 esperen les colònies amb molta il·lusió per passar dos dies amb els companys i companyes.
Amb aquesta activitat es fomenta l’autonomia personal, s’afavoreix la cohesió de grup i es reforça el treball cooperatiu.
Els aprenentatges adquirits, en aquestes activitats, creen records perdurables pels infants i mestres.
ANGLÈS
Treballem l’anglès a partir dels 3 anys amb la finalitat de familiaritzar als nostres alumnes amb aquesta llengua des de ben petits, utilitzant una metodologia lúdica i dinàmica.
Per tal que sigui un aprenentatge significatiu, es duen a terme activitats on treballem el vocabulari en anglès relacionat amb la vida quotidiana dels nens i nenes: festes, dies de la setmana, estacions de l’any, colors, números, animals, així com també les rutines del «Bon dia». A més, durant el tercer trimestre, a P4 i P5 treballem un projecte relacionat amb alguna temàtica que sigui propera pels infants, com per exemple “The sea of surprises”.
Tot això ho fem a través de cançons a una sessió setmanal anomenada «English songs» i a una sessió setmanal «Learn with me» on treballem un projecte al curs i altres activitats on els alumnes aprenen i es diverteixen.
ESTIMULACIÓ PRIMERENCA / PSICOMOTRICITAT
Els primers anys de vida dels infants són determinants per al seu desenvolupament emocional, cognitiu i motor.
És per això que és essencial treballar la psicomotricitat. A través de les experiències sensoriomotores, els nens i nenes exploren el món que els envolta a la vegada que desenvolupen autonomia i reafirmen la seva autoestima. A més, aquest tipus de vivències estimulen les seves capacitats cognitives, afavorint, entre d’altres, l’aprenentatge de l’escriptura, la lectura o el càlcul.
A través de jocs i exercicis físics el cervell dels més petits es desenvolupa plenament, adquirint eines físiques i intel·lectuals que els serviran durant tota la vida. Cal aprofitar el moment en què el cervell està en ple desenvolupament i la capacitat de l’infant no té límits.
COMPROMÍS I INTERIORITAT
A infantil volem que els nostres alumnes des de ben petits siguin persones compromeses, solidàries i responsables,
és per això que volem acompanyar-los durant el seu creixement i desenvolupament, seguint el model de la nostra fundadora, Mare Càndida i amb la mirada posada en els valors de Jesús. Ho fem a través de diferents accions i activitats, com ara els tallers d’oració, la recaptació d’aliments, participar del dia solidari o d’altres campanyes socials, conscienciar-los de tenir cura del medi ambient i de les persones…
Amb aquest acompanyament, volem que els nostres infants aprenguin a ser responsables de les seves accions i vulguin formar part d’un món millor.
Sol·licitar informació
NOTÍCIES
CELEBRACIÓ DE LA IMMACULADA
jesubadalona2023-12-18T10:35:25+01:0015/12/2023|
Els nostres alumnes s’uneixen un any més per celebrar el Dia Solidari
jesubadalona2023-11-06T10:15:13+01:0006/11/2023|
3a CURSA SOLIDÀRIA FASFI
jesubadalona2023-03-06T20:05:55+01:0006/03/2023|
L’ESCOLA «CAMINA AMB SENTIT» UN ANY MÉS
jesubadalona2024-06-16T17:37:27+02:0016/06/2024|
XIX Jornades Culturals 2024 Comunitats Autònomes
jesubadalona2024-02-20T19:59:53+01:0020/02/2024|